BBDSO, Türkiye’nin ilk ve tek 'Bölge Devlet Senfoni Orkestrası olarak zaten özel bir yere sahip, ancak dün akşamki konserde günün anlamına binaen daha özel bir atmosfer vardı.
Şef Burak Tüzün yönetiminde sunulan iki bölümlük konserin açılışı, klasik müzik tarihine damgasını vurmuş Joseph Haydn’ın Senfoni No. 100, Sol Majör “Askeri Senfoni”si ile yapıldı. Orkestra, bu ikonik eseri güçlü bir disiplin ve dengeli bir tınıyla yorumlayarak eserin dramatik yapısını izleyicilere titizlikle aktardı.
“Askeri Senfoni”nin hem enerjik hem de tarihsel yankılarla dolu temasını özenle işleyen BBDSO, her bir enstrüman grubunun rolünü en iyi şekilde ortaya koydu. Şef Tüzün’ün eserin ince dinamik geçişlerini başarıyla yönetmesi, Haydn’ın eserine çağdaş bir zarafet ve tazelik kazandırdı.
Ardından gelen Korhan Ilgar’ın “Divertimento”su, konserin modern bir yöne kaydığı an oldu. BBDSO, Ilgar’ın minimal, ritmik ve armonik yapısını öne çıkaran bir performans sergiledi.
Konserin ikinci bölümü ise, barok dönemin en çarpıcı eserlerinden biri olarak kabul edilen Giovanni Battista Pergolesi’nin “Stabat Mater”i ile taçlandı. Bu güçlü ve duygusal eser, Soprano Hülya Kazan ve Mezzosoprano Özlem Pamuk’un etkileyici yorumuyla daha da derin bir boyut kazandı.
İkilinin seslendirdiği her nota, dinleyenleri mest ederek adeta mekânda zamanın akışını durdurdu.
Hülya Kazan’ın sesindeki parlaklık ve Özlem Pamuk’un sıcak tınıları birleşerek, eserin ruhsal derinliğini etkileyici bir biçimde yansıttı.
Konser sonunda BBDSO’nun, hem klasik hem de çağdaş repertuarı bir araya getirerek sunduğu zengin performans, dakikalarca alkışlandı.